פרחי חודי מאחלת לכם ימים שקטים - ביחד ננצח! | משלוחים מהיום להיום להזמנות הנעשות עד השעה 16:00 | משלוחים לכל הארץ | מתנות עם תרומה לקהילה | הציצו במארזים החדשים שלנו

איך להכין זר פרחים – המדריך המלא

מאז ומתמיד זרי פרחים היו חלק מחייהם של בני האדם, אם כקישוט לחדר, כחלק מאירוע חגיגי או כמתנה למישהו שאוהבים. לרוב, נהוג להזמין זרי פרחים מחנויות שמתמחות בהכנתם. ועדיין, ישנם אנשים רבים שרוצים להכיר את הסודות שמאחורי הרכבת זר פרחים או ללמוד איך להכין זר פרחים בעצמם.

 

למה כדאי לדעת איך להכין זר פרחים?

הכנת זר פרחים היא מיומנות שמאפשרת יצירת סידורי פרחים מותאמים אישית, לאירועים שונים. בין אם מדובר ביום הולדת, יום נישואין, לידה, חתונה, יום אהבה או כל אירוע מיוחד אחד, זר פרחים מעוצב בקפידה מתאים תמיד כדי להביע רגשות שונים, ולשמח את מי שמקבלים אותו. גם רצון אישי לקשט את הבית ולהוסיף לו חגיגיות, למשל בעת ארוחה משפחתית או בערב שבת, הוא הזדמנות מצוינת להתאמן בהכנה של זר פרחים באופן עצמאי. בנוסף, מדובר בפעילות מהנה, גם אם התוצאה לא תמיד תהיה מושלמת. המדריך המפורט הבא יחשוף איך בעצם עושים את זה.

 

הרכבת זר פרחים – שלב אחרי שלב 

המלאכה של הכנת זר פרחים נקראת שזירה. מי שעוסקים בכך, שוזרים את הפרחים על פי טכניקה מסוימת, על מנת שבסופו של התהליך יתקבל זר מרהיב במראה מעוצב, וכן מאוזן מבחינת סוגי הפרחים, הצבעוניות והמבנה הכללי שלו. אלה הם כמה מהשלבים החשובים ביותר שכדאי לעקוב אחריהם, כאשר מכינים זר פרחים:

  1. איסוף חומרים וכלים נחוצים – לפני שמתחילים, מומלץ לאסוף את כל הכלים החיוניים, כמו מזמרה ייעודית, אגרטל מתאים, נייר עטיפה וחוט קשירה. רצוי לעבוד על  משטח עבודה נקי וקרוב למקור מים.
  2. בחירת הפרחים – בחירת פרחים לזר היא תורה בפני עצמה. ישנם הרבה מאד שילובים, שנגזרים מתוך סוגי הפרחים, הגודל שלהם, שילוב הצבעים ועוד. בהמשך מפורטים כמה טיפים חשובים שיסייעו בכך.
  3. בחירת תוספות לזר – ברוב סוגי הזרים, נהוג להוסיף פרחי מילוי, עלים וזרדים שונים, כדי להגדיל את הנפח שלו, למלא את החללים בין הפרחים ולשדרג את המראה הכללי.
  4. הכנת הפרחים – בעזרת המזמרה, קוטמים את גבעולי הפרחים בזווית של 45 מעלות, כדי לסייע להם בספיגת המים. מסירים את כל העלים מהחלק התחתון של הגבעול, כך שלא יכנסו אל תוך המים. זאת מכיוון שהדבר עלול לגרום לצמיחת חיידקים ולריקבון.
  5. בחירת מוקד הזר וסידור הפרחים – בדרך כלל בוחרים בפרח אחד או שניים שישמשו כמוקד הזר. מומלץ לבחור בפרחים יציבים ובעלי גבעול עבה יחסית, כדי שיוכלו לתמוך ביתר הפרחים שנשזרים סביבם.
  6. עטיפה וקשירה – שלב זה יש לבצע בזהירות, על מנת לא לקלקל את המבנה ולא לפגוע בפרחים. נהוג לעטוף את הזר בנייר חום או בעטיפת צלופן שקופה, ולקשור אותו בחלק התחתון של הגבעולים. גם סרט הקשירה יכול להיות מסוגים שונים, כמו סרט מתנה צבעוני או סרט בד. יש לשים לב שהעטיפה תהיה מעט רופפת, כדי לא לפגוע בפרחים ולוודא כניסת אוויר.

 

טיפים לבחירת פרחים לזר

ההחלטה המשמעותית ביותר כאשר שוזרים זר פרחים, היא כמובן בחירת הפרחים המתאימים. הנה כמה טיפים שיסייעו בכך:

 

  • טריות ועונתיות – גם אם אוהבים פרחים מסוג מסוים, ראשית יש לוודא שהם אכן בעונה ולבחור בפרחים כשהם בשיא טריותם. פרחים מסוימים, כמו ליליות וצבעונים, נהוג לשזור כאשר הם עדיין סגורים, על מנת שיפתחו בשלב מאוחר יותר.
  • שילובי פרחים – ניתן להרכיב זר מאותו סוג פרחים, באותו צבע או בצבעים שונים. אפשרות נוספת היא לשלב פרחים מכמה סוגים בזר אחד, אך יש לשים לב שהם מתאימים זה לזה מבחינת מראה, צבע ומרקם.
  • צבעוניות – הדבר הפשוט ביותר הוא לבחור בצבע דומיננטי אחד, למשל זר צהוב, סגול, לבן וכדומה. כאשר רוצים להכין זר פרחים צבעוני, מומלץ לשלב את הצבעים לפי כמה עקרונות עיקריים. כל שילוב מתאים לאירוע אחר, לדוגמא: ורוד ולבן נחשב לשילוב רומנטי ואלגנטי; צהוב ותכלת ישדרו שמחה ורעננות ויתאימו לאירועים קיציים; כתום וצהוב יוסיפו חום לחלל. כמובן שאפשר גם לשלב צבעים רבים ושונים, ליצירת זה עליז ומשמח.
  • גודל ונראות – כאשר שוזרים זר, ניתן לבנות אותו מפרחים דומים בגודל ובסגנון או לשלב בו פרחים גדולים וקטנים, גבוהים ונמוכים. פרחים דומים יניבו תוצאה אחידה וקלאסית יותר, ופרחים שונים יצרו זר פרוע.
  • תוספות – כאשר מכינים זר קלאסי ואחיד, לעיתים משאירים את הבמה רק לפרחים, כמו למשל במקרה של ורדים או צבעונים. אך ברוב המקרים נהוג להעשיר ולהגדיל את הזר באמצעות תוספות שונות. הן יכולות גם להפריד בין סוגי פרחים שונים, ולעזור ביצירת סדר. בין היתר אלה יהיו עלים, זרדים או גבעולים עם פירות וירקות קטנים, כמו למשל פלפלי צ’ילי.

 

פרחי חודי – שזירת זרי פרחים מקצועית

אנחנו ב”פרחי חודי” שמחים לחלוק איתכם כמה מסודות המקצוע, שצברנו ב-50 שנות ניסיון בשזירת פרחים. שמירה על העקרונות והטכניקות האלה, תייצר זר פרחים יפהפה, במבנה מוצלח ואיזון בין כל האלמנטים שהוא כולל – בין אם אלה תוספות שונות, קישוטים, סרטים או אגרטל יפה. ברור כי הכנת זר כזה בבית, היא השקעה לא מבוטלת בהתרוצצות בין חנויות, בזמן ובכסף. לכן אנחנו מציעים לכם להזמין מאיתנו במשלוח את אחד מזרי הפרחים הנהדרים שבאתר, וליהנות ממנו עוד היום ללא טרחה מצידכם. באתר תוכלו למצוא מגוון גדול של זרי פרחים מסוגים שונים ובעיצובים מרהיבים, שמתאימים לכל אירוע. אם יש לכם שאלות נוספות, אנחנו לרשותכם בטלפון 1-700-500-867

סל קניות