פרחי חודי מאחלת לכם ימים שקטים - ביחד ננצח! | משלוחים מהיום להיום להזמנות הנעשות עד השעה 16:00 | משלוחים לכל הארץ | מתנות עם תרומה לקהילה | הציצו במארזים החדשים שלנו

איך לטפל בצמחים? כל המידע על טיפול בצמחים ועציצים ביתיים

קניתם לעצמכם או קיבלתם עציצים במתנה, והצבתם אותם בבית? מעוניינים לדעת איך לטפל בצמחים שמוצבים בחדר השינה ובסלון? אם כן, בשורות הבאות נביא למענכם מידע חיוני על טיפול בצמחים ביתיים בתנאי פנים, במרפסת ועל הגג.

 

לטפל נכון בעציצים בתוך הבית

לפני הכל, חשוב להבין כי טיפול בעציצים ביתיים עשוי להשתנות בהתאם לסוג הצמח, והדבר נכון כמובן גם לצמחי ופרחי הגינה. יש הבדל בין התנאים להם זקוקים עציצים של רקפת בר או מבויתת, פוטוסים לסוגיהם, אנטוריום או סחלבים. עם זאת, ניתן לומר כי טיפול בפרחים בבית או בצמחים אחרים, מתבסס על שני מרכיבים עיקריים: אור ומים.

מבחינת התאורה, לכל צמח יש כמובן את ההעדפות שלו. לעיתים קרובות עציצים בבית יכילו צמחים שאינם חייבים ואף אינם אוהבים תאורה ישירה, שהרי זהו כל העניין – הצמח שוהה בין קירות. מצד שני, יש כאלו שיכולים לשגשג בכמויות יחסית קטנות של אור, אפילו בחדר שירותים ללא חלון, וישנם כאלו שבכל זאת צריכים את מנת השמש היומית שלהם (תאורה ביתית אינה מספיקה). על כן, כאשר אתם מגיעים למשתלה שאלו את העובדים מהם בדיוק צרכי הצמח מבחינת תאורה, ובהתאם לכך הציבו אותו ליד החלון, במרפסת וכדומה, ודאגו שיקבל את האנרגיה שהוא זקוק לה – למשל הקפדה על פתיחה של התריסים והוילונות.

במידה ואתם רואים לאחר זמן מה שהצמח “עייף” או “עצוב”, ייתכן שהפתרון טמון בהעברתו לנקודה המקבלת יותר אור שמש, או להיפך – לנקודה יותר מוצלת. ובעיקרון, לאחר שמצאתם את הנקודה המתאימה והצמח משגשג, השתדלו להשאיר אותו במקום שהוא אוהב.

 

השקיה של עציצים בבית

כאמור, המרכיב השני של טיפול בצמחים בבית הוא המים, וכאן אנשים רבים “נופלים” עקב השקיה יתרה או חסרה. אז שוב, חשוב לברר במשתלה לכמה מים בדיוק זקוק הצמח, ואם קיבלתם את העציץ במתנה הסתייעו ברשת או התקשרו למשתלה כדי לברר את צרכיו. מטבע הדברים, לכל צמח יש העדפות רטיבות משלו, ותוכלו לבדוק זאת לאורך זמן לפי מצבו. כלומר, בדקו את האדמה שבתוך העציץ ובאותו זמן הסתכלו על מצבו. אם האדמה רטובה והצמח נראה טוב, הרי שהוא אוהב לחות גבוהה, או אם הוא נראה טוב והאדמה יבשה, הוא אינו זקוק להשקיה מרובה.

בדרך כלל, טיפול בעציצים מצריך השקיה יחסית מועטה, החל מפעמיים בשבוע ועד לפעם בשבועיים. עם זאת, קיימת גם השפעה לעונות השנה ולמיזוג הבית, כך שייתכן שיהיה צורך להגדיל או להפחית תכיפות השקיות לפי העונות. בכל מקרה, ודאו שיש בתחתית העציץ חור ניקוז למניעת הצטברות של המים המובילים לריקבון. ולאורך הזמן, פשוט שימו לב למצבו של הצמח – האם עליו ופרחיו כפופים או זקופים? כמו בתאורה, צמח כפוף ועייף עשוי להעיד על צורך בהגברה או המעטה של ההשקיה.

 

לא לשכוח אדמה ואהבה

בדרך כלל, עציצים שמגיעים ממשתלה כבר מכילים אדמת גידול טובה. עם זאת, ייתכן שלאורך זמן האדמה תתמעט עקב הניקוז או תאבד מערכיה, והפתרון הוא פשוט לקנות שק אדמה חדשה מהמשתלה. ולבסוף, כמו כל יצור, גם צמחים זקוקים לאהבה. טיפול בצמחי בית אמנם לא מצריך הרבה התעסקות, אבל הקפידו לתת להם את תשומת הלב הראויה. הם יודו לכם בפריחתם.

להזמנת עציצים ישירות דרך האתר שלנו לחצו כאן

סל קניות