פרחי חודי מאחלת לכם ימים שקטים - ביחד ננצח! | משלוחים מהיום להיום להזמנות הנעשות עד השעה 16:00 | משלוחים לכל הארץ | מתנות עם תרומה לקהילה | הציצו במארזים החדשים שלנו

אילו צמחים מתאימים לגידול בקיץ

אילו צמחים מתאימים לגידול בקיץ

אין כמו הקיץ! למרות החום והלחות שמגיעים איתו, הוא מביא גם הרבה דברים טובים כמו שמחה, אור, קלילות ובעיקר צבעוניות. יוצאים לטייל, פוגשים חברים, הולכים לים וכשאנחנו בבית אנו מבלים לא מעט שעות במרפסת אותה אנחנו דואגים לטפח.

רוב המרפסות בארץ אינן מקורות, הן מרפסות שמש על כל המשתמע מכך. מאחר והשמש כה חמה בארצנו, רוב האנשים מעדיפים לדאוג גם לפינות צל בתוך המרפסת או על ידי  פרגולה עשויה עץ או סוכך שנפתח ונסגר.

אם אנחנו מעוניינים במרפסת, שתשמש אותנו באופן מהנה ותהיה יותר מרק מחסן או ממקום לתלות בו את הכביסה כדי שתתייבש, מומלץ להכין תרשים של הגינה, לבדוק כל פינה בה אנחנו רוצים לשים צמחים ועציצים, מהם תנאי מזג האוויר באותה פינה, כלומר, אם יש צל מלא או צל חלקי באותה נקודה, נוכל להוסיף צמחים ועציצים שאינם זקוקים לשמש, לבדוק מה תנאי הרוח, כדי שלא תכה בצמח יותר מידי, באיזה אזורים יש שמש ובאילו שעות, האם בבוקר, בצהריים או כשהיא שוקעת.
בנוסף חשוב מאוד לבדוק היכן יש לנו נקודות מים במרפסת או קרוב אליה כדי שנוכל לתכנן השקיה נוחה לכל הצמחים, ולבדוק היכן נמצאים פתחי הניקוז שלנו כדי שיוכלו לנקז את עודפי המים מהשקיית הצמחים ושהמרפסת לא תהפוך לשלולית גדולה.

בתכנון הגינה הפורחת שלנו, על פי התנאים הקיימים בכל פינה כזו, נתאים את סוגי הצמחים וזאת כדי שנוכל להנות מהם לאורך כל השנה.

אז אילו צמחים נוכל לשים בנקודה בה יש צל לאורך כל שעות היום:

פוטוס [אמא1] [EB2] – הוא צמח מאוד חזק, רב שנתי, המתאים למקומות מוצלים. את הענפים הארוכים שלו ניתן לתלות וליהנות ממנו כצמח מטפס או לחתוך אותם, לשים במים עד שיוציאו שורשים ואז לשתול מחדש. מומלץ לדשן פעם בחודש ולהשקות כשהשכבה העליונה יבשה.

בשמת גינה – צמח הפורח כמעט כל השנה. מגיע במספר צבעים. שילוב שתילה של מספר צבעים יביא למראה עשיר וססגוני. יכול לפרוח במקומות ללא שמש. זקוק להשקיה רבה ודישון פעם בשבועיים.

אילו צמחים נוכל לשים בנקודה בה יש צל חלקי לאורך כל שעות היום:

יסמין – צמח רב שנתי בעל פריחה עדינה בצבע לבן. זקוק לשמש חלקית (עד 4 שעות ביום) מומלץ להשקות כשהשכבה העליונה מתייבשת.

סיגלית אוסטרלית – צמח רב שנתי, בעל פרחים סגולים ולבנים ועלים ירוקים. זהו צמח מאוד חזק. זקוק לשמש חלקית. השקיה מומלצת כשהשכבה העליונה מתייבשת.

אילו צמחים נוכל לשים בשמש לאורך כל שעות היום:

וינקה – פרח הוינקה מאוד מוכר ופופולרי בעיקר בקיץ. הפריחה שלו גדולה ומלאה בצבעים. הוינקה מאוד חזקה ועמידה בחום עם שמש ישירה של 4-8 שעות. הוינקה זקוקה להשקיה מרובה ואדמה לחה. מומלץ לדשן פעם בשבועיים.

גזניה – צמח רב שנתי. צורת הפרח והצבע העז, מזכירים את צורת השמש. מאוד עמיד בארצנו ומושך גם ציפורים ופרפרים. השקיה נדרשת כשהשכבה העליונה יבשה. חשוב להימנע מעודפי השקיה כדי לשמור על הצמח.

על מנת שתוכלו ליהנות תמיד ממרפסת פורחת ומזמינה חשובה מאוד ההשקיה במיוחד במהלך חודשי הקיץ החמים. חשוב לדעת שהקיץ הוא לא סיבה להשקות יותר. לכל צמח נדרשת כמות מים שונה. הזמן המומלץ ביותר להשקות בחודשי הקיץ הוא לפנות בוקר.

הצמחים נמצאים כל הזמן בגדילה ומאחר והם דינמיים הם דורשים טיפול וטיפוח כמו השקיה, דישון, גיזום ועוד. על מנת שתוכלו ליהנות מהמרפסת הפורחת שלכם, הקפידו לטפל בהם.

סל קניות