פרחי חודי מאחלת לכם ימים שקטים - ביחד ננצח! | משלוחים מהיום להיום להזמנות הנעשות עד השעה 16:00 | משלוחים לכל הארץ | מתנות עם תרומה לקהילה | הציצו במארזים החדשים שלנו

טיפים לגידול סחלב

הסחלבים הם פרחים מרהיבים ביופיים ולא בכדי גידול שלהם הפך לתחביבם של לא מעט אנשים. התוצאות מקסימות, הפרחים המלבלבים ייראו בכל פינות הבית וכמובן שעצם התחביב של גידול ותחזוקה של פרח הוא חיובי ומתאים להרבה מאד אנשים. יחד עם זאת, כמו כל תחביב אחר יכולים להיות טיפים כאלה ואחרים שיהפכו את התוצאה להרבה יותר יפה ומרשימה והקפדה על כללים מסוימים יכולה להיות נכונה ספציפית לסחלבים. אם בעבר רק מי שהפרוטה קיימת בכיסו יכול היה להרשות לעצמו לגדל סחלבים – הרי שכיום כל אחד יכול והמלאכה פשוטה ונוחה מאד לביצוע. להלן כמה טיפים חשובים שכדאי ורצוי ליישם ועם סבלנות ועבודה נכונה – אפשר יהיה ליהנות מסחלבים פורחים יפים, מרשימים ומיוחדים!

טיפים לגידול סחלבים

היתרון הגדול של הסחלבים (מעבר להיותם מבוקשים בשל יופיים הרב) הוא שהם נחשבים לצמחים חזקים מאד שלא בקלות ינבלו או שהגדילה שלהם לא תצלח. להלן כמה עצות שכדאי לשים לב אליהן ולאמץ אותן כאשר מחליטים לגדל סחלב –

  • סביבה לחה – רוב הסחלבים שגדלים באזורים פראיים נהנים מסביבה של לחות גבוהה ולכן חשוב להקפיד על כך גם בגידול ביתי. האדמה צריכה להיות לחה וחשוב שגם האוויר יהיה מלא באור ככל האפשר.
  • מבחינת השקיה – גם זה אחד הנתונים שקשורים באופן הדוק לשמירה על סביבה של לחות, אך חשוב לשים לב למקום שבו בוחרים לגדל את הסחלב. בישראל, לדוגמא, יכולים להיות פערים בתנאי מזג האוויר בין אזורים שונים של הארץ ולכן חשוב להתייחס אליהם בעת קביעת אופי ההשקיה. בסביבה של חום קיצוני יותר חשוב להקפיד על השקיה מרובה ובאזורים קרירים יותר יש צורך בהשקיה מתונה בלבד.
  • אור – באופן כללי אפשר לומר שהסחלבים אוהבים אור אך קרינה ישירה של השמש או של אור מלאכותי בעוצמה גבוהה עלולה לפגוע בהם ולפגוע בגידול התקין שלהם. חלון או מדף בצד השמש או נורה פלואורוסנטית יעשו את העבודה.
  • סוג הסחלב – ישנם כיום לא מעט סוגים של סחלבים שאפשר לבחור מתוכם וחשוב לשים לב לתנאי הגידול שכל אחד מהם דורש. כך אפשר יהיה להעלות לאין שיעור את אחוזי הצלחת הגידול ולסייע לצמח לצמוח בצורה טובה יותר וכך כמובן ליהנות ממנו יותר.

גידול סחלב

מי שאינו מורגל בגידול צמחים או פרחים – מומלץ לו לקבל ייעוץ מקצועי ממי שמכיר את עולם הצומח ויוכל לתת לו את כל ההנחיות והעצות לשיפור התוצאות שיקבל מהסחלבים שלו. מכיוון שמאד נפוץ ומקובל כיום לגדל סחלבים בבית – יש יותר ויותר סוגים עם הזמן וכך כל חובב גינון יכול לשלב בין תחביב שנעים להתמיד בו לבין בחירה בסחלב שגם יתאים לבית שלו ולסביבה שבה הוא נמצא. הסחלב יוסיף הרבה נוי ותחושה של טבע לתוך הבית פנימה.

סל קניות