פרחי חודי מאחלת לכם ימים שקטים - ביחד ננצח! | משלוחים מהיום להיום להזמנות הנעשות עד השעה 16:00 | משלוחים לכל הארץ | מתנות עם תרומה לקהילה | הציצו במארזים החדשים שלנו

טיפים לטיפוח עציצים

מחפשים לקנות עציצים מיוחדים ויפים לבית? אנחנו בפרחי חודי, מציעים מגוון גדול ויפייפה של עציצים במיוחד לבית, לגינה או למרפסת.

לפרטים נוספים, ייעוץ והזמנות, היתקשרו כבר עכשיו למספר 1700-500867


עציצים פורחים ויפים משרים אווירה נעימה. צבע הפרחים, ריחות הניחוח, הבישום הטבעי, הכל משתלב יחדיו להרמוניה מושלמת. מוכנים להכניס צמחים יפים, בעציצים נאים, לביתכם או למשרד? בעזרת הטיפים הבאים, תתברכו ביופי מטופח ומרהיב במיוחד.

האור שנותן לעציץ את הצבע הירוק

לרוב נהוג להתחיל להסביר על השקיה נכונה. מיד נגיע לכך אך נפתח דווקא בתאורה הטבעית הדרושה לצמחים מטופחים. עציצים זקוקים לאמבטיה קבועה של אור שמש. מנורות לרוב אינן מקרינות את הקרינה הנכונה, הבריאה והטבעית, שמאפשרת לעלי הצמח ולגבעולים לשמור על הצבע הירוק והיפה. אור השמש חיוני לצורך ייצור כלורופיל והוא מעניק אנרגיה לכל הצמחים כמעט, על פני כדור הארץ. אך כדי שהירוק יהיה ירוק מאוד, אין להגזים באור השמש. מרבית הצמחים צריכים אור לא ישיר ולא שמש ישירה. חדר חשוך ואפל יגרום לצמח לאבד את הצבע היפה ולהפוך לדהוי ועצוב. חדר מואר או אדן החלון טובים בהחלט ועדיפים בהרבה.

מצע איכותי ודישון במידה

תאורה טובה ומים יכולים להספיק לזרים זמניים או לפרחים של סוף שבוע. אבל כאשר רוצים צמח שמשגשג לאורך זמן, יש צורך בערך מוסף של מינרלים. עציץ יפה מראה צריכים לטפח באמצעות שימוש מדוד בחומרי דישון מוצלחים. דאגו לכך שבתוך העציץ מקמו מצע איכותי, לא דחוס מדי. המצע האיכותי מאפשר לאדמה להישאר תחוחה ורווית חמצן. כמו כן, הוסיפו למצע את חומרי הדישון שמספקים מינרלים לצמיחה טובה ובריאות ממושכת.

השקיה, לא הצפה

בכל עונה, קיץ או חורף, יש לדאוג לעציץ לכמות מים סבירה. אפשר להשקות במי ברז, לרוב אין עם זה בעיה, אך אפשר להשקות גם במים מזוקקים או מסוננים (אם מקפידים על דישון). בקיץ משקים יותר מאשר בחורף אבל גם אז, לא יותר מדי. הכלל הוא שהמצע בעציץ צריך להיות לח אבל לא מוצף. לכן, גם חשוב שיהיה פתח ניקוז שיוכל לאפשר לעודפי מים לזלוג החוצה. עודף מים פוגע בשורשים ועלול לגרום לריקבון. זהירות!

הסירו חלקים נבולים או חולים

גם טיפוח שקדני לא יכול להגן על הצמח באופן מושלם, מפני מזיקים או מחלות. מה שחשוב לעשות – להקפיד להסתכל יום יום בעציץ ולבדוק האם יש עלים או חלקים חומים, לבנים, אם יש כתמים או טפילים. עציץ חולה, הרחיקו מעציצים אחרים. לאחר מכן, נסו להציל אותו על ידי חיתוך זהיר של החלקים החולים. כאשר מבצעים זאת בזמן, מבעוד מועד, הצמח יוכל להבריא ושוב לשגשג.

מתי כדאי לרסס את העציץ

חלק מסוגי הצמחים אוהבים לספוג לחות דרך העלים. במקרים כאלה, החזיקו בהישג יד שפיריצר. תוכלו לרסס מדי פעם את העציץ כך שהוא ישגשג וילבלב. אגב, טיפות המים מעניקות חזות טרייה ומלהיבה וגם מבשמת את כל החדר בצורה טבעית נהדרת.

סל קניות