פרחי חודי מאחלת לכם ימים שקטים - ביחד ננצח! | משלוחים מהיום להיום להזמנות הנעשות עד השעה 16:00 | משלוחים לכל הארץ | מתנות עם תרומה לקהילה | הציצו במארזים החדשים שלנו

כל מה שרציתם לדעת על פרחים!

 

כל מה שרציתם לדעת על פרחים!

ישראל מבורכת בשלל סוגי פרחים. שני סוגי הפרחים העיקריים הם פרחי בר ופרחי חממות. פרחי הבר אלו הפרחים הגדלים באופן טבעי ברחבי הארץ בהתאם לסוג האדמה ולתנאי מזג האוויר ופרחי החממות, הנקראים גם פרחים אלגנטיים, גדלים באופן מלאכותי בחממות ומשמשים לנוי וליופי בבתים רבים. חלוקה מפורטת יותר לסוגי פרחים היא חלוקה על פי צבעי הפרחים, צורת הפרחים ומשפחות של פרחים, בפרחי חודי תוכלו למצוא את כל סוגי הפרחים לפי עונות.

סוגי פרחים לפי צורתם 

צורת הפרחים מתחלקת לשני סוגים עיקריים, פרחים נכונים ופרחים בלתי נכונים.
פרחים נכונים הם פרחים בעלי שני צירי סימטריה ופרחים לא נכונים הם בעלי ציר סימטריה אחד. נוסף על כך יש עוד צורות רבות ומורכבות, בדרך כלל לפי צורת עלי הכותרת.
 

פרחי צלחת
הם פרחים המורכבים מעלי כותרת גדולים המקיפים את מרכז הפרח כמו, למשל, כלנית, מרגנית השדה, נורית אסיה ועוד.

 

פרחים לשוניים
אלו פרחים יש להם רק עלה כותרת אחד. עלה הכותרת היחיד הוא לפעמים משונן בקצהו ותחתיתו מגולגלת ובתוכה מצויים האבקנים.
 

פרחים צינוריים
הם פרחים שבהם צינור הכותרת ארוך, העלים מתפצלים לעלים קצרים ועלי הכותרת מאוחים בבסיסם ומתפצלים לעלי כותרת נפרדים רק בסוף הפרח.

פרחים שפתניים

או פרחים פעורים שייכים למשפחת הפרחים הצינוריים, אך בשונה מהם עלי הכותרת שלהם שונים זה מזה בגודל ובצורה ומזכירים צורה של שפתיים כאשר השפה התחתונה קעורה והשפה העליונה קמורה. השפתיים פתוחות והן מאפשרות לדבורים ולמאביקים שונים להיכנס אל הפרח.

פרחים פרפרניים
בנויים מחמישה עלי כותרת נפרדים כאשר אחד מעלי הכותרת גדול מהשאר ושני עלי כותרת נוספים צמודים זה לזה ומזכירים צורה של סירה.

סוגי פרחים לפי משפחות
הפרחים מתחלקים למשפחות לפי פרמטרים שונים כמו שיטת רבייה, בוטניקה פנימית וצורה. כל משפחה מרכזת בתוכה מספר מינים ותתי מינים שונים.המשפחה הגדולה ביותר מבין משפחת הפרחים היא

משפחת הפרחים המורכבים

משפחה זו כוללת תשע מאות סוגי פרחים ואלפיים מינים שונים. המכנה המשותף לכל סוגי הפרחים במשפחת המורכבים הוא התפרחת שיוצרת מראה של פרח אחד גדול.

משפחת השושניים

נקראת כך משום שמבנה הפרח מורכב מהמספר שש, יש להם שישה עלי קטיף, שישה עלי כותרת ושישה אבקנים. בנוסף על כך יש משפחות נוספות כמו משפחת הוורדים, משפחת השפתניים,  משפחת הפרפרניים, משפחת פרחי הסחלב ופרחי האירוס.

סוגי פרחים לפי צבעים

צבעי הפרחים נוצרים מצבעי הפיגמנטים הנמצאים בתוך עלי הכותרת ומהחזרת האור. צבעי הפיגמנטים אינם זהים בכל הפרחים ולכן יש פרחים בצבעים שונים.יש סוגים שונים של פיגמנטים,יש פיגמנטים ממשפחת האנתוציאנינים, יש ממשפחת הקרוטנואידים ויש פיגמנטים מסוג כלורופיל.

קבוצת האנתוציאנינים
כוללת פיגמנטים בגווני האדום, הסגול והכחול. במשפחה זו נמצאים, למשל, פרחי הכלנית, הסיגלית ועוד.
 

קבוצת הקרוטנואידים
מכילה סוגים של פיגמנטים בצבעי הכתום, האדום והצהוב. במשפחה זו נמצאים פרחי החמנייה, ציפורני החתול ועוד.
 

במשפחת הכלורופיל
שולט הפיגמנט הירוק כמו למשל בפרחי החרצית, גומא צפוף, מרונית סרגלית ועוד.

 חנות האונליין של פרחי חודי מציעה את המבחר הגדול והאיכותי ביותר בישראל של זרי פרחים, צמחים, שוקולדים ומארזי מתנה. באתר תוכלו לבצע הזמנת פרחים בקלות ובנוחות. תוכלו לשלב את הזר עם שוקולדים איכותיים או עם מתנה נפלאה אחרת ולהפוך כל אירוע למרגש במיוחד!

סל קניות